woensdag 13 juli 2011

Zo veel kunstwerkjes & 2 nageldrogers

Kheb me deze avond verdiept in andere blogs, en ik moet zeggen, de uren zijn voorbijgevlogen! Zoveel mooie kunstwerkjes, zoveel kleuren, zoveel sites. Honderden voorbeelden zijn er online beschikbaar! Ik heb er echt van genoten!

Er zijn heel veel mensen die echt hun tijd steken in het maken van echte "nagelschilderijen". Ik heb nagels gezien met wel 7 verschillende kleuren!

Ik hou het liever simpel. 1 kleurtje, of 2 kleurtjes, maar aan 3 heb ik me nog niet gewaagd... Vooral ook omdat het drogen nogal vrij lang duurt vind ik.

Meestal gebruik ik de "Magic Set" Van Lanaform (gekocht bij Di), een manicure- en pedicureset met nageldroger. Als ik eerlijk mag toegeven, vind ik dat hij niet snel genoeg droogt. Maar ik moet ook zeggen, ik ben een vrouw van weinig geduld... Persoonlijk vind ik dat de kracht achter het blazen groter mocht zijn. Voor 1 à 2 laagjes, moet je een 5-tal minuutjes tellen en je nagellak is droog. Oh, en de accessoires, die vind ik overbodig... Een nagelknipper en een vijl is voor mij meer dan genoeg.





Wat ik ook af en toe gebruik is de sneldrogende spray van Elegant Touch, Rapid Dry (ook van bij Di). Deze is met vitamine E en komt in een spray van 125 ml. Op de spray staat "Dries nail polish in 60 seconds", dus even vertalen: "Droogt nagellak in 60 seconden". En ook van deze sneldroger ben ik niet helemaal tevreden... In 60 seconden is effectief de bovenste laag droog en kan je er zachtjes over wrijven zonder dat je een vingerafdruk ziet. Maar als je iets te hard wrijft of ergens tegenaan botst is het om zeep... Dan zie je duidelijk dat de nagellak nog niet helemaal droog is...




Ik vraag me toch een beetje af hoe iedereen het doet, met al die verschillende laagjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten